keskiviikko 20. toukokuuta 2015

Hölpöti pölpöti


Tein tämmössen pienen SWOT-analyysin (eli positiiviset, negatiiviset, mahdollisuudet ja uhat, googleta..) siitä, kuinka muutamassa Seinäjoen vaatekaupassa näkyy kevät/kesä. Kohteenani oli Anttila (tottakai), Lindex, Kappahl ja H&M. Anttilassa vietän päivässä puolet siitä ajasta kun oon hereillä joten käväisin kolmessa muussa liikkeessä ja yritin salakavalasti napsaista kuvia. Niistä kuvista ei sitten tarvi nyrpistellä nenää, koska eivät ole parhautta. :'D

Jospa nyt suoraan asiaan:


Positiiviset

Anttila:

- Anttilassa on paljon vaatemerkkejä ja tilaa. Onhan Anttila Seinäjoen ainut kunnon tavaratalo.

Lindex:

- Kun astuin liikkeen puolelle niin heti hälyporttien jälkeen oli ajankohtasta kamaa. Siinähän niitte kuuluki olla.

Kappahl:

- Niitä ajankohtasia kuteita oli heti sisääntulossa laajemmalti. Näytti olevan iha kivasti kesäisempää valikoimaa.

H&M:

- Tuntu että H&M:ssä olis ollu kaikista laajimmin valikoimaa, kaikessa. No onhan sillä iso liiketilakin.



Negatiiviset

Anttila:

- Noh. Anttilassa ei näy ajankohtaset trendit, mitenkään, ikinä. Tuntuu ettei Anttilaan ole vieläkään tullu mitään kovin kesäistä. On tullut jotaki sinne päin, muttei mitään "kunnollista". Värimaailmakin on enempi angstinen kuin värikäs, eli mustaa, mustaa ja valkosta ja tummansinistä. Enemmän väriä olisi mukava saaha valikoimaan. Tunnen kuinka silmäni alkavat pikku hiljaa syöpyä, kun nään edelleen isoja, pitkiä, paksuja villapaitoja! Eivätkä ole kaikki edes alennukseen tulleet, kun kesää kohti mennään. Toki on muutamia hameita ja mekkoja, kun tulee päättäreitä sun muita partyja. Mutta ne mekotki jää siihe muutamaan.. Toki ymmärtäähän sen että kamaa tulee viikoittain aina lisää. Uutta ja upeaa, joten tietenkään kaikki mahdolline ei voi olla esillä missään kaupassa.


Lindex:

-Kun astuin liikkeen puolelle, näin heti kesäkuteita..mut ne jäiki sitten siihen. Tuntui ettei niitä ollut enää laajemmalti ja kun meni pidemmälle kauppaan niin totesin että nää mä oon nähny aikasemminki.

Kappahl:

- Vaikka oli kesävaatetta, tuntui ettei ihan oikeissa paikoissa kulkusuuntaan nähden. Vaatteita oli keskellä ja oikealla. Itselläni on tapana alottaa vasemmalta jotta voin lopettaa kierroksen kassan kautta ja pieni vilkaisu viellä oikealle ja pois.

H&M:

- Oli seinän täydeltä uikkaria ja biksuja, mutta niin syrjässä ja piilossa. Myöskin vasta sitten kun lähdin kaupasta ulos niin huomasin että jaa, tääl oliki vielä kesämekkoja. Eli ne ajankohtaiset eivät ole niin hyvin näkyvillä. Toki on paljon toppeja ja t-paitaa mut niitä ny tarvii aina kesät talvet joten ne eivät kiinnittäneet niin huomiotani.


Mahdollisuudet

Anttila:

- Anttilassa olis niiin hyvät mahikset tuoda kaikki ajankohtaset aina esille. On tilaa ja paljon vaatemerkkejä.

Lindex:

- Täälläki mahiksia levittää kesävaatetta laajemmalle alueelle. Tai sitten niitä yksinkertasesti on niin vähän ettei olisi kannattavaa.

Kappahl:

- Minusta pienellä paikkojen vaihdoilla voisi saada jotain aikaan.

H&M:

- Taasen kerran, tilankäyttö. Ne kesävaatteet näkyville ja kunnolla esille. Nyt. Heti.


Uhat 


Anttila:

- Kilpailu.

Lindex:

- Kilpailu.

Kappahl:

- Kilpailu

H&M:

- Kyllä. Se kilpailu!



H&M:n uikkaripuolelta.

H&M:n kesämekkoja.

Lindex

Kappahl

Kappahl











Tässäpä oli minun pieni ja yksinkertainen aivonystyrät räjäyttävä analyysi minun mielipiteistäni jotka saa useimmat vain raapimaan päätään.






























Ei kommentteja:

Lähetä kommentti